777 006 216
Navigace

Změny v registraci od 01.01.2015

ZMĚNY V REGISTRACI MOTOROVÝCH VOZIDEL OD 1.1.2015

'Centrální registr vozidel zaplevelují auta s nejasným vlastníkem, Ministerstvo dopravy jej chce pročistit. V systému dnes takto visí až čtvrt milionu aut s nejasným osudem. Od 1. Ledna se proto ruší tzv. polopřevody. V registru už nebude moci existovat auto, které ze sebe původní vlastník sice odhlásil, ale nový jej už nenahlásil. Současná praxe způsobuje různé problémy, lidé se například takto vyhýbají poplatku za ekologickou likvidaci auta. Prostě je odhlásí a rozprodají na náhradní díly. Stát se o tom nedozví. Polopřevody vytvářely také prostor pro kriminalitu spojenou s nelegálními machinacemi s vozidly. Původní majitelé aut, která nebyla přehlášena, se také dostávali do křížku s Českou kanceláří pojistitelů, jež řeší škody způsobené auty bez povinného ručení. Ta se ocitla pod palbou kritiky za to, že povinné ručení za dobu, kdy nebylo auto v polopřevodu pojištěné, vymáhala po původních majitelích. Ti s ním přitom neměli už nic společného. Člověk, který jezdí s autem v polopřevodu porušuje zákon. Hrozí mu správní pokuta, jejíž výše závisí na tom, co s vozem způsobí.

Úředně ověřená plná moc
Odhlášení starého a přihlášení nového vlastníka bude muset od ledna proběhnout zároveň. Pokud se vůz nepřevede do 10 pracovních dnů od koupě, může prodávající dostat až 50 tis. Pokutu. Převod má proběhnout na registru vozidel v místě bydliště původního majitele. Dostavit se tam mohou buď jak prodávající, tak kupující nebo jen jeden z nich. Bude ovšem potřebovat plnou moc od toho druhého, nově úředně ověřenou. Toto razítko stojí 30 korun.

Auto bude muset stejně jako dnes před přihlášením projít evidenční kontrolou, která bude mít nově platnost pouze 14 dnů, mít platnou STK a nový vlastník na ně bude muset mít sjednané povinné ručení. Zvládnout všechny úkony od koupě po převod na jednou tak může být organizačně náročnější než dosud, zvláště pokud starý a nový majitel budou pocházet z jiného města.
Pozor!!! Auta, která budou k 1.1.2015 v tzv. polopřevodu (původní vlastník se odhlásil a nový nenahlásil) do 30.6.2015 je nutné přihlásit vlastníka a doložit, že auto je technicky způsobilé k provozu, prošlo evidenční kontrolou a je pojištění. Jinak bude vůz vyřazen z registru, tedy považován za zaniklý a už jej nepůjde nikdy přihlásit. Pokud s ním bude někdo jezdit, hrozí mu pokuta v řádu desetitisíců a odebrání řidičského průkazu na půl roku.

Auta, která budou k 1.1.2015 v dočasném vyřazení, tzv. depozitu - doba dočasného vyřazení méně než 18 měsíců: vlastník nemusí dělat nic, po 31.12.2015 se vůz automaticky překlopí do režimu vyřazeno z provozu, což je obdoba dnešního depozitu (auto bude úředně existovat, ale bude mít odevzdané značky, nebude se s ním smět jezdit a nebude se na ně muset platit povinné ručení.
- Doba dočasného vyřazení přesáhla 18 měsíců: vlastník musí do konce roku 2015 nahlásit obecnímu úřadu, kde auto stojí a jak je hodlá využívat. Pak se z dnešního depozitu překlopí do režimu vyřazeno z provozu (viz předchozí bod). Pokud toto vlastník nenahlásí, auto bude definitivně vyřazeno, úředně zanikne a už nebude možno jej znovu přihlásit.
Zdroj: Mladá fronta dnes

Další článek na tuto tématiku zde:

http://auto.idnes.cz/prevod-vozu-chb-/auto_ojetiny.aspx?c=A141218_172951_auto_ojetiny_fdv

Zprávy z Businesscentra

NOVÝ CITROËN C4 X & NOVÝ ELEKTRICKÝ CITROËN Ë-C4 X, KTERÝ V SOBĚ SPOJUJE ELEGANCI FASTBACKU, KULTIVOVANOST PROSTORNÉHO ČTYŘDVEŘOVÉHO VOZU A PŘÍSTUP SU

05. 09. 2022
  • Citroën představuje novou, elegantní, atraktivní a cenově dostupnou alternativu ke klasickým hatchbackům a SUV střední velikosti.
  • Nový Citroën C4 X a Citroën ë-C4 X v sobě spojují eleganci siluety fastbacku, moderní přístup SUV a s délkou 460 cm nadčasový charakter prostorného čtyřdveřového vozu.
  • Tato novinka významně přispěje k růstu mezinárodních prodejů značky Citroën.
  • C4 X a ë-C4 X nabízejí díky intuitivnímu rozhraní infotainmentu MyCitroën Drive Plus, které se poprvé objevilo v novém Citroënu C5 X, nejnovější úroveň konektivity.
  • ë-C4 X nabízí s elektromotorem o výkonu 100 kW / 136 k dojezd podle WLTP až 360 km a rychlé dobíjení 100 km/10 min při 100 kW DC.
  • Vozy kladou důraz na prostornost a celkově klidný zážitek, k čemuž přispívá velkorysý prostor pro kolena ve 2. řadě, velký zavazadlový prostor o objemu 510 litrů a elektrický pohon, který umožnuje nepřetržitý přístup do městských zón v tichosti a bez vibrací.
  • Oba vozy vynikají komfortem na palubě díky exkluzivnímu programu Citroën Advanced Comfort, který zahrnuje sedadla Advanced Comfort a odpružení Citroën Advanced Comfort®.
  • Mezi dostupné motory (v závislosti na trhu) patří tři benzinové motory Citroën PureTech a jeden dieselový motor, jakož i 100% elektrický motor pro ë-C4 X, který bude na řadě evropských trhů nabízen exkluzivně.    

NOVÝ CITROËN Ë-BERLINGO UŽITKOVÝ RODINNÝ VŮZ NABÍZÍ POHODLÍ A SVOBODU

13. 01. 2022

V roce 1996 se stává Berlingo jedním z prvních rodinných vozů určených především pro volný čas. CITROËN nyní rozšiřuje svoji nabídku o elektrickou verzi tohoto modelu. CITROËN ë-Berlingo je velmi praktický vůz s maximálně variabilním interiérem a velkým přepravním prostorem.
Nový CITROËN ë-Berlingo ocení zejména lidé vyznávající aktivní život, kterým není lhostejná otázka životního prostředí. Bez ohledu na věk najdou v Berlingu ideálního a všestranného partnera, který je naprosto bezpečně doveze za veškerými volnočasovými aktivitami.

Stát zaplatí podnikatelům část elektromobilu. Spustí nové dotace.

10. 01. 2022

Stát zaplatí podnikatelům část elektromobilu. Spustí nové dotace - Seznam Zprávy

 

CITROËN PŘIDÁVÁ ELEKTRICKOU VERZI ë-Berlingo

15. 11. 2021

ë-BERLINGO: K UZNÁVANÉ VŠESTRANNOSTI PRVNÍHO ZÁSTUPCE SEGMENTU „LUDOSPACE“ PŘIDÁVÁ CITROËN ELEKTRICKOU VERZI, ABY TAK REAGOVAL NA NOVÁ OČEKÁVÁNÍ SVÝCH ZÁKAZNÍKŮ